Algemene voorwaarden.

Haas BV & Happy Harbour met vestigingsadres te Martijn van Torhourstraat 21 bus 102, 9700 Ename en ondernemingsnummer 0733.889825

Je kan ons bereiken via het e-mailadres: evelien@happyharbour.be

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Dienstverlener: Happy Harbour

  • Klant: de consument of ondernemer die een overeenkomst afsluit met ons, als Dienstverlener, en hierdoor de algemene voorwaarden aanvaardt.

  • Aanbod: alle aanbiedingen uitgaande van ons, dit zowel via de website, via sociale media of via e-mail.

  • Dienst: de diensten die wij leveren

  • Workshops: hieronder vallen alle workshops, events en trainingen die Happy Harbour aanbiedt als bijvoorbeeld de Mindset Morning, de ijsbad workshop, koude trainingen.

  • Producten:

    • Online en offline 1-op-1 coachingsgesprekken en – trajecten

    • Online en offline opleidingen en workshops

  • Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen jij, als Klant, en wij, als Dienstverlener.

  • Ingangsdatum: de overeenkomst gaat in op de dag het aankopen van de dienst.

  • Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER. Indien u handelt in de hoedanigheid van een onderneming kan u geen aanspraak maken op het herroepingsrecht.

  • Schriftelijk: de schriftelijke communicatie via e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig.

  • Websites: www.happyharbour.be

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

2.1. In deze algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij, als Dienstverlener, onze diensten aan jou, als Klant, zullen leveren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen, online cursussen, overeenkomsten en diensten en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en verplichtingen.

2.2. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou, als Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is afgeweken.

2.3. De laatste versie van deze algemene voorwaarden is steeds van toepassing.

Artikel 3 – Aanbod en aanvaarding

3.1. Wij, als Dienstverlener, doen steeds een aanbod via de website. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

3.2. Wij, als Dienstverlener, hebben steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant, het aanvaardt, m.a.w. aankoopt, is het geldende aanbod.

3.3. Wij, als Dienstverlener, kunnen niet aan ons aanbod worden gehouden indien jij, als Klant, redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een onrealistische hoge korting of ongebruikelijke lage vraagprijs.

3.4. Bij aanvaarding van het aanbod voor de levering van een dienst ga jij, als Klant, ermee akkoord dat de overeenkomst direct wordt uitgevoerd en nagekomen.

Artikel 4 - Workshops

De workshops zijn voor iedereen geschikt die een nieuwe uitdaging wil aangaan. Er zijn echter situaties waarbij de methode niet aan te raden is. Dit geldt voor hartproblemen, zwangerschap, de secundaire vorm van het fenomeen van Raynaud en epilepsie. Maar ook bij andere medische problemen is het soms raadzaam om even te checken bij jouw behandelend arts. De warmte in de sauna en de kou van het ijsbad wordt door iedereen anders ervaren. Hierbij staan veiligheid en gezondheid voor op. Daarom wordt er gewerkt met een gezondheids- en eigenrisico verklaring.

4.1 Gezondheids- en eigenrisico verklaring

Wij besteden veel aandacht aan het veilig en correct uitvoeren van de koude training. Echter kunnen wij niet voor de deelnemers bepalen of zij een individueel gezondheidsrisico lopen tijdens of na de koude training. Vooraf informeren wij de deelnemers op de evenement pagina. Wij wijzen de deelnemer op hun persoonlijke verantwoordelijkheid en adviseren om vooraf contact op te nemen met ons of hun behandelend arts indien de lijst met medische contra-indicaties daar aanleiding voor geeft. De deelnemer neemt daarna zelf de beslissing of deelname verantwoord is.

Door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden bij aankoop van een ticket, gaat de Klant akkoord met een eigen risicoverklaring. Deelname aan de workshop geschied op eigen risico. Mocht de Klant nog vragen hierover hebben, neem dan gerust contact op met Dienstverlener, via evelien@happyharbour.be

4.2 Annulering workshop door Happy Harbour

Mocht een workshop waarvoor Klant zich heeft aangemeld niet doorgaan vanwege onvoldoende deelnemers. Dan krijgt de Klant min. 72 uur voor aanvang van de workshop schriftelijk, per e-mail bericht van de Dienstverlener. Het volledig betaalde bedrag wordt teruggestort.

In geval van ziekte van de Dienstverlener wordt de workshop ook helaas geannuleerd. Deelnemer wordt telefonisch hiervan op de hoogte gebracht. Er wordt dan een voorstel voor een nieuwe datum gedaan.

4.3 Annulering deelname workshop door de Klant

Mocht het voorkomen dat de Klant toch niet kunt deelnemen aan een workshop, dan zijn de volgende annuleringsvoorwaarden van toepassing.

In het geval dat de Klant persoonlijk niet mee kunt doen, dan zijn er een aantal mogelijkheden. Klant kan zonder extra kosten iemand anders in zijn/haar plaats laten deelnemen. Dit kan zelfs op de dag van de workshop. Het is ook mogelijk om een deel van de workshop mee te doen. Dit geeft echter geen recht op restitutie van een deel van kosten.

In het geval dat Klant deelname aan de workshop wilt annuleren, dan moet dit schriftelijk per email doorgegeven aan Instructeur. Klant kan tot 2 weken voor de datum van de workshop deelname kosteloos annuleren. Bij annulering tussen 1 en 2 weken voor aanvang, wordt 50% van de deelnemersprijs terugbetaald of is in overleg verschuiving naar een volgende workshop mogelijk. Bij annulering binnen 1 week voor aanvang wordt er geen geld geretourneerd.

Artikel 5 – Uitvoering van de overeenkomst en informatieverstrekking Klant

5.1. Wij, als Dienstverlener, bieden verschillende soorten diensten aan.

Tenzij schriftelijk anders zou zijn overeengekomen, zullen de werkzaamheden bestaan uit:

  • Online en offline 1 op 1 coachingsgesprekken, en -trajecten

  • Online en offline opleidingen en workshops

5.2. Wanneer jij, als Klant, overgaat tot de aankoop van een aantal sessies, bestaat de verplichting tot betaling van de volledige som. Zelfs wanneer de overeenkomst voortijdig, tijdens de uitvoering van het traject, zou worden beëindigd door jou, als Klant, zijn wij, als Dienstverlener, niet gehouden tot een terugbetaling.

5.3. Jij, als Klant, dient de volgende afspraken steeds na te komen:

  • De bijeenkomsten & sessies beginnen en eindigen steeds op tijd.

Wat plaatsvindt in de Happy Harbour praktijk (on- en offline en op verplaatsing), blijft in eigendom van Happy Harbour. Jij, als Klant, mag nooit (on)vrijwillige audio- of video-opnames maken zonder de uitdrukkelijke toestemming van alle deelnemers. Dit geldt ook bij verplaatsingen in het kader van workshops, georganiseerd door of met Happy Harbour.

Jij, als Klant, bent niet verplicht om te delen. Maar gelieve dit wel steeds te zeggen.

Happy Harbour is een veilige plek! Er wordt door jou, als Klant, op geen enkel moment gereageerd/geoordeeld of ongevraagd advies gegeven.

Door deel te nemen aan een sessie, ga jij, als Klant, akkoord met deze afspraken en de rest van deze algemene voorwaarden.

5.4. Wij, als Dienstverlener, voeren de opdracht naar best inzicht en vermogen en volgens de regels van de kunst uit. Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat jij, als Klant, beoogde.

5.5 De geldende programmaties voor onze diensten staan altijd op de website. Happy Harbour behoudt zich het recht voor om ten aanzien van workshops , opleidingen, trajecten en retraites, organisatorische en inhoudelijke wijzigingen aan te brengen. Wijzigingen worden, voor zover mogelijk, vooraf aangekondigd in de Happy Harbour praktijk, via vermelding op de website, via de nieuwsbrief en/of per e-mail en sociale media.

Artikel 6 – Vergoeding:

6.1. Algemeen

6.1.1. De prijs is steeds afhankelijk van de gekozen dienst. De prijzen staan steeds vermeld op de website van ons, als Dienstverlener.

De vermelde tarieven worden steeds uitgedrukt in euro en zijn inclusief BTW.

6.1.2. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra producten/diensten. Eventuele bijkomende kosten zullen steeds apart worden aangegeven en vallen ten laste van jou, als Klant.

6.2. Facturatie en betaling

6.2.1. Jij, als Klant, kan sommige van onze diensten online aankopen via de website. Deze dienen steeds online via de website te worden betaald. Voor sommige diensten zullen wij, als Dienstverlener, een factuur opmaken. Deze factuur dient binnen een termijn van 15 dagen te worden betaald met vermelding van het factuurnummer.

6.2.2. Indien jij, als Klant, in gebreke blijft bij het betalen van de facturen, kunnen wij, als Dienstverlener, het traject opschorten tot na de betaling door jou, als Klant.

6.2.3. Bij niet–betaling of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, worden alle openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar en is de Klant vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 5% per maand op het factuurbedrag evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% met een minimum van 75,00 euro. In geval van gedeeltelijke betaling blijft een integrale schadevergoeding verschuldigd.

6.2.4 Het online betalingsservice van Happy Harbour verloopt via de betalingsprovider Mollie. Je betaalt via beveiligd betalingsformulier met gecodeerde datatransmissie. Mollie voldoet aan alle richtlijnen voor de veiligheid van internetbetalingen, opgesteld door de Europese Bankautoriteit.

Artikel 7 – Herroepingsrecht

7.1. De bepalingen van dit artikel geldt enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen.

Jij, als Klant, hebt het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen de aankoop van de aangekochte producten te ontbinden. Wij, als Dienstverlener, hebben het recht jou, als Klant, te vragen naar de reden van herroeping, maar jij, als Klant, bent niet verplicht een reden op te geven.

De bedenktijd uit het vorige lid gaat in op de dag nadat jij, als Klant, of een aangewezen derde, de bevestigingse-mail heeft ontvangen.

7.2. Uitzonderingen:

Het herroepingsrecht geldt niet voor de coaching sessies, inspiratiegesprekken en de opleidingen.

De ontbinding van downloads en andere leveringen van digitale inhoud, niet geleverd op een materiële drager, is aldus niet mogelijk wanneer jij, als Klant, voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk hebt ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en je hebt erkend het ontbindingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze toestemming.

Ook de ontbinding van diensten is niet mogelijk eens deze volledig of gedeeltelijk uitgevoerd zijn. Bij aankoop van coaching, cursussen en programma’s stem jij, als Klant, ermee in dat de dienst onmiddellijk uitgevoerd wordt waardoor jij, als Klant, afstand doet van jouw herroepingsrecht.

Het herroepingsrecht is uiteraard niet van toepassing op onze producten op maat, eens je deze aankoopt, begint de uitvoering onmiddellijk en kan je, als Klant, geen beroep meer doen op het herroepingsrecht.

Artikel 8 – Betwistingen

Jij, als klant, bent verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan ons, als Dienstverlener.

Jij, als klant, kan ook steeds kiezen om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale Overheid.

Dit kan via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

9.1 Algemeen

Wij, als Dienstverlener, zullen ons steeds inspannen de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Jij, als Klant, erkent dat wij, als Dienstverlener, slechts een inspanningsverplichting hebben en geen resultaatsverplichting.

De aansprakelijkheid van ons, als Dienstverlener, is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat gedekt wordt door de burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering.

Wij, als Dienstverlener, hebben het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van de overeenkomst. Wij, als Dienstverlener, hebben deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken.

9.2. Overmacht

Wij, als Dienstverlener, aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid wanneer wij als gevolg van overmacht of vreemde oorzaak niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen. Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zullen wij alsnog aan onze contractuele verplichtingen trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is.

Als blijkt dat een verderzetting niet meer mogelijk is, zal de overeenkomst in onderling overleg herzien of ontbonden worden.

9.3. Relaties met derden

Voor zover wij, als Dienstverlener, afhankelijk zouden zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kunnen wij, als Dienstverlener, op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.

9.4. Contractuele tekortkomingen

Indien bij het uitvoeren van onze overeenkomst een ernstige tekortkoming aan ons, als Dienstverlener, te wijten zou zijn kan jij, als Klant, ons schriftelijk in gebreke stellen. Hierbij wordt er ons, als Dienstverlener, een redelijke termijn gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. Wij, als Dienstverlener, zijn niet verantwoordelijk voor enige tekortkoming van een aangestelde of derden.

Iedere aansprakelijkheid voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.

9.5. Websites

Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van de Websites. Wij, als Dienstverlener, zullen het nodige doen om alle redelijke beveiligingsmaatregelen in acht te nemen en dit conform de stand ter technieken die op dit moment beschikbaar zijn.

Wij, als Dienstverlener, zijn niet aansprakelijk voor schade door phishing, farming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten.

9.6 Happy Harbour sluit elke aansprakelijkheid ten opzichte van haar deelnemer of iedere derde persoon uit, met uitzondering van (i) haar mogelijke aansprakelijkheid ten opzichte van haar deelnemer voor opzet of grove schuld in hoofde van Happy Harbour of haar aangestelde; en (ii) haar mogelijke aansprakelijkheid bij overlijden of lichamelijk letsel van haar deelnemer ten gevolge van een doen of nalaten van Happy Harbour.

Artikel 10 – Intellectuele eigendomsrecht

10.1. Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door jou, als Klant, dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s, modules en/of materialen, en overige inhoud op de website/ trainingen of cursussen, eigendom zijn van ons, als Dienstverlener, en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.

10.2. Partijen kunnen steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst.

Artikel 11 – Gegevensverwerking

11.1. Door het aanvaarden van een aanbod, verklaar jij je, als Klant, akkoord met de verwerking van zijn persoonsgegevens conform de privacy policy van ons, als Dienstverlener. Deze algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met de privacy policy die toegankelijk is op onze website.

11.2. Door het aanvaarden van de overeenkomst, aanvaard jij, als Klant, zonder voorbehoud deze algemene voorwaarden.

11.3. In het kader van de diensten die wij, als Dienstverlener, verrichten, verwerken wij als ‘verantwoordelijke’ persoonsgegevens van de contactpersonen die jij, als Klant, opgeeft. De contactgegevens van deze personen kunnen verwerkt worden in het kader van ons Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met jou, als Klant, naar behoren uit te voeren.

Artikel 12 – Geheimhouding

12.1. Partijen zullen ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen.

Dit houdt in dat zij, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen van de geheimen van elkaar in verband met eender welk facet mag gebruiken, verspreiden of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit een limitatieve opsomming is, inhoud van de bijeenkomsten, lijsten of details, enz…

Deze geheimhoudingsverplichting zal gelden tijdens de duurtijd van de overeenkomst en erna.

12.2. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak één van beide partijen verplicht wordt de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

12.3. Partijen erkennen het belang van deze verplichting. De schending van deze geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze overeenkomst geldt als een ernstige fout.

In geval van schending van dit artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van 1.500,00 euro- onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen, zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.

Artikel 13 – Algemeen

13.1. Niemand kan zijn of haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van de andere partij.

13.2. Wanneer een bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het doel van de nietige bepaling.

13.3. Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van het de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen, tenzij dwingend recht anders bepaalt.

Artikel 14 – Slotbepaling

14.1 Wanneer één van de hierboven staande bepalingen ongeldig of onwettig is blijven de overige bepalingen gelden.